Author Archives: Susanna Arànega

Desenvolupar les competències

Si  parlem de desenvolupar les competències amb els nens i nenes no podem ser reduccionistes i pensar només en que hem d’oblidar el llibre de text per fer algunes activitats més experimentals. Ajudar a desenvolupar les competències té a veure

/ No comments

Desenvolupar les competències

Si  parlem de desenvolupar les competències amb els nens i nenes no podem ser reduccionistes i pensar només en que hem d’oblidar el llibre de text per fer algunes activitats més experimentals. Ajudar a desenvolupar les competències té a veure

/ No comments

L’espai no és neutre

L’espai no és un element neutre. La forma com està configurat i les seves característiques, els elements que conté i  la forma com estan ubicats, l’ús que se’n fa i/o se’n deixa de fer, entre d’altres, són determinants  pels aprenentatges

/ No comments

L’espai no és neutre

L’espai no és un element neutre. La forma com està configurat i les seves característiques, els elements que conté i  la forma com estan ubicats, l’ús que se’n fa i/o se’n deixa de fer, entre d’altres, són determinants  pels aprenentatges

/ No comments

Innovar,innovar, innovar

Com un xarampió encomanadís aquest concepte flueix en tots els àmbits professionals, dels quals l’escola no se’n escapa i darrera d’això es genera una febre col·lectiva de copiar allò que alguns centres s’han atrevit a fer diferenciant-se de la resta.

/ No comments

Innovar,innovar, innovar

Com un xarampió encomanadís aquest concepte flueix en tots els àmbits professionals, dels quals l’escola no se’n escapa i darrera d’això es genera una febre col·lectiva de copiar allò que alguns centres s’han atrevit a fer diferenciant-se de la resta.

/ No comments

Treballar col•laborativament

L’objectiu final de l’educació no és únicament facilitar uns aprenentatges en els nens i nenes, és que el seu pas pels centres educatius els garanteixi un creixement integral, l’equitat i la igualtat d’oportunitats sigui quin sigui els seu punt de

/ No comments

Treballar col•laborativament

L’objectiu final de l’educació no és únicament facilitar uns aprenentatges en els nens i nenes, és que el seu pas pels centres educatius els garanteixi un creixement integral, l’equitat i la igualtat d’oportunitats sigui quin sigui els seu punt de

/ No comments

La distància entre la metodologia i l’avaluació

És digne d’elogi  la preocupació emergent que s’observa en molts docents per conèixer com  ajudar als alumnes (de qualsevol etapa educativa) a que aprenguin més i millor i a  que aconsegueixin aprenentatges vàlids i útils d’una forma motivadora. Aquesta inquietud

/ No comments

La distància entre la metodologia i l’avaluació

És digne d’elogi  la preocupació emergent que s’observa en molts docents per conèixer com  ajudar als alumnes (de qualsevol etapa educativa) a que aprenguin més i millor i a  que aconsegueixin aprenentatges vàlids i útils d’una forma motivadora. Aquesta inquietud

/ No comments

L’avaluació és la clau

En gairebé tots els ensenyaments (des de l’escola fins la Universitat ) hi ha un clar desequilibri entre el que es planifica per a que els estudiants aprenguin, el que posteriorment es fa a l’aula i el que finalment s’avalua.

/ No comments

L’avaluació és la clau

En gairebé tots els ensenyaments (des de l’escola fins la Universitat ) hi ha un clar desequilibri entre el que es planifica per a que els estudiants aprenguin, el que posteriorment es fa a l’aula i el que finalment s’avalua.

/ No comments

La connexió entre teoria i pràctica en la formació inicial dels mestres

Una de històriques dualitats que ha caracteritzat la formació del futur mestres ha estat la desconnexió entre els continguts que s’ofereix des de les institucions acadèmiques i allò que es fa en els centres educatius. Aquesta divisió entre la teoria

/ One Comment

La connexió entre teoria i pràctica en la formació inicial dels mestres

Una de històriques dualitats que ha caracteritzat la formació del futur mestres ha estat la desconnexió entre els continguts que s’ofereix des de les institucions acadèmiques i allò que es fa en els centres educatius. Aquesta divisió entre la teoria

/ One Comment

Innovar: moda o necessitat

Ara comencen les merescudes vacances d’estiu, -un període necessari per a descansar i recuperar les energies que ens permetran iniciar el nou curs, però també un període en el que podem aturar-nos i reflexionar sobre el curs que acaba de

/ No comments

Innovar: moda o necessitat

Ara comencen les merescudes vacances d’estiu, -un període necessari per a descansar i recuperar les energies que ens permetran iniciar el nou curs, però també un període en el que podem aturar-nos i reflexionar sobre el curs que acaba de

/ No comments

Prova d’avaluació diagnòstica d’educació primària. 2014-2015

Durant aquests dies, de la primera quinzena del mes de maig de 2015, tots els alumnes de tercer nivell dels centres d’educació primària del territori català estan complimentant les proves d’avaluació diagnòstica. Els resultats d’aquestes proves ens han de donar

/ One Comment

Prova d’avaluació diagnòstica d’educació primària. 2014-2015

Durant aquests dies, de la primera quinzena del mes de maig de 2015, tots els alumnes de tercer nivell dels centres d’educació primària del territori català estan complimentant les proves d’avaluació diagnòstica. Els resultats d’aquestes proves ens han de donar

/ One Comment

La recerca en la formació de mestres

És curiós com la gran majoria de les recerques i projectes d’innovació que es generen en educació estan liderades i /o elaborades per  professionals de diferents  camps de coneixement que no són mestres:

/ No comments

La recerca en la formació de mestres

És curiós com la gran majoria de les recerques i projectes d’innovació que es generen en educació estan liderades i /o elaborades per  professionals de diferents  camps de coneixement que no són mestres:

/ No comments